Recensie | Nooit meer – Colleen Hoover

Taal: Nederlands

Genre: Roman

Aantal Pagina’s: 400 pagina’s

Verschenen: Maart 2018

Uitgeverij: Z&K

Over het boek

Lily woont in Boston als ze haar baan bij een marketingbureau opzegt om haar droom na te jagen, de opening van een eigentijdse bloemenzaak. Inmiddels is haar moeder, na de dood van haar man, ook in Boston komen wonen om dichter bij haar dochter zijn. Bij toeval ontmoet Lily de levenslustige en rijke Allysa die voor haar plezier een bijbaantje zoekt. Ze worden collega’s en samen starten ze de zaak op die een groot succes wordt. Haar leventje wordt nog perfecter als ze een relatie krijgt met Ryle, neurochirurg en broer van Allysa. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden.

Mijn mening

Voordat ik aan dit boek begon wist ik helemaal niet goed wat ik moest verwachten. Ik had namelijk nog nooit eerder een boek gelezen van Colleen Hoover maar ik had al veel goede dingen over haar gehoord. Maar tussen verschillende boeken kan natuurlijk ook een groot verschil zitten. Hieronder lees je meer over wat ik van het boek vond!

Schrijfstijl

Wauw, wat een boek was dit zeg! Nooit Meer van Colleen Hoover is zeer zeker het beste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Dit was dan ook het eerste boek dat ik heb gelezen van Colleen Hoover en hoewel ik vaak even aan een schrijver moet wennen, had ik daar bij dit boek helemaal geen last van. Dat komt door de vlotte en jeugdige manier van schrijven en er zit ook de nodige portie humor in verwerkt.

Je leert Lily meteen goed kennen en je kunt niet anders dan meteen van haar houden. Er wordt ook vanuit haar perspectief geschreven en niet de hele tijd geswitcht tussen mensen, dat vind ik erg fijn aan dit boek. Zoals ik al zei lees je er makkelijk doorheen. Vaak merk ik dat romans op een gegeven moment wat saai zijn waardoor ik geen zin heb om verder te lezen. Bij dit boek was dat allesbehalve het geval. Ik zou dit boek zelfs met alle liefde nogmaals lezen!

Het verhaal

Nooit meer van Colleen Hoover is niet zomaar een boek. Hij heeft echt een boodschap. Nooit meer geeft je inzicht in het onderwerp mishandeling en je gaat je afvragen welke keuzes jij zou maken als je in de situatie belandt waar Lily zich in bevindt. Lily staat dan ook regelmatig voor moeilijke keuzes en hoewel het natuurlijk geen thriller is, bevat dit boek een bepaalde spanning. Ik voelde me tijdens het lezen regelmatig wat benauwd om wat er allemaal gebeurde. Want je denkt te weten hoe je op zo’n situatie zal gaan reageren, maar in werkelijkheid is het allemaal toch net wat anders. Colleen Hoover schetst in Nooit Meer een goed beeld van hoe het er in werkelijkheid aan toe kan gaan.

Lily is een persoon waarvan je wel moét houden. De manier waarop ze met dingen omgaat, de manier van denken en de humor die ze heeft. Daarnaast heeft ze het niet makkelijk gehad, iets waar je maar vaak genoeg op wordt gewezen in het boek. Daardoor moét je wel nóg meer van haar houden. Want hoewel ik zelf bepaalde dingen anders gedaan zou hebben, begrijp je wel waarom Lily bepaalde keuzes maakt.

Ook was ik meteen fan van Ryle. Een echte bad boy maar tegelijkertijd lief en gevoelig. En mede daarom ben je geneigd om dingen te vergeten en hem te vergeven voor de dingen die hij gedaan heeft. Dat is dan ook wat ik top vind aan dit boek. Het is knap hoe Colleen Hoover die gevoelens weet over te brengen waardoor je eerder geneigd bent om die leuke jongen te vergeven, hoewel je diep vanbinnen weet dat dat niet de slimste keuze is.

Onderwerpen als dit zijn natuurlijk erg heftig en soms wil ik tijdens het lezen van zoiets het liefst in huilen uitbarsten. Maar het is wel de harde realiteit. En ik denk dat een boek als Nooit Meer je begrip laat tonen voor degenen die dit overkomt. Ik zou dit boek dan ook zeer zeker aanraden. Een dikke vijf sterren voor mij!

Rating

Prijs & verkrijgbaarheid

Nooit meer is onder anderen verkrijgbaar bij Bol.com als e-book (€9,99), Luisterboek (€14,99) en Paperback (€17,50). Klik op het gewenste formaat om naar de juiste pagina te gaan.

Bedankt voor het lezen!

*Dit artikel bevat affiliate links. Dit houdt in dat, wanneer jij een product koopt via deze link, ik hiervoor een kleine vergoeding krijg. Dit kost jou overigens niets extra’s! Lees voor meer informatie de disclaimer